Międzynarodowy dzień LEGO
Każdy z nas zna klocki LEGO, każdy się nimi bawił, ale niewiele osób wie, jak wiele tajemnic skrywają. Ich historia sięga 1932 roku. Pretekstem do stworzenia klocków Lego było smutne wydarzenie w rodzinie Christiansenów. Szybko okazało się jednak, że zabawki cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród okolicznych dzieci. Ale klocki Lego to nie tylko historia Olego Kirka Christiansena i jego dzieci, to opowieść o największych budowlach, inspirujących konstrukcja i międzypokoleniowych zabawach, które trwają do dziś. Z okazji Międzynarodowego Dnia Klocków Lego, obchodzonego 28 stycznia chcemy was zainspirować do kreatywności i ćwiczenia matematyki z ich użyciem.
Oprócz oczywistych działań twórczych, podczas gdy dzieci bawią się klockami LEGO, budują również swoją świadomość przestrzenną i rozwijają intuicję matematyczną. Zaawansowane zestawy LEGO są używane w liceach i na uczelniach do programowania komputerowego, robotyki i nie tylko. W CUBUS używamy LEGO aby pobudzić kreatywność młodych ludzi i uatrakcyjnić zajęcia – odczarować matematykę, która często uważana jest za „suchą”, „nudną” i „do niczego nie potrzebną” dziedziną. A potrzebna jest, bo na każdym kroku i w każdej sferze spotykamy się z przeliczeniami i wzorami matematycznymi.
Z okazji Dnia Lego pokażemy tutaj kilka pomysłów na zastosowanie klocków LEGO w matematyce.
Pomysł 1. Łamigłówka. Jakie liczby kryją się pod symbolem klocków? Rozwiąż łamigłówki.
Pomysł 2. Ułóż z klocków Lego flagi Niemiec i Francji. Wykorzystaj do tego płytkę konstrukcyjną. Zachowaj takie same proporcje.
Pomysł 3. Zbuduj wieżę z kilku warstw klocków. Ile klocków potrzebujesz na kolejne piętra?
Życzymy Ci dobrej zabawy!